Energikort, refusion og opladning
Energikort
Hvis du har fået et eller flere energikort til din bil, kan disse bruges til at betale for brændstof/strøm, sprinklervæske, vinduesviskere og vask af din firmabil. Se mere i nedenstående tabel.
Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt koden til mit energikort?
Hvis Arval administrerer dine brændstofkort, finder du dine koder under "Brændstofkort" i My Arval
Tab eller tyveri af energikortet skal straks meldes til arbejdsgiver og Arval, så Arval kan spærre det og bestille dig et nyt kort.
Ladebrikker/ladekort
Desværre findes der i dag ikke kun én ladebrik eller betalingsløsning, der virker på alle ladestandere. Arval har aftaler med flere ladeoperatører og hjælper dig gerne med at bestille dine ønskede ladekort og -brikker. Fakturering af opladningsomkostningerne kører via den månedlige faktura fra Arval.
Arval samarbejder pt. med Clever, Circle K og Shell Recharge, som kan benyttes på følgende ladestationer:
*Energikort til Circle K og Shell kan også benyttes til køb af vask og kør-videre-produkter.
Refusion af energiomkostninger
Hvis energikort ikke kan benyttes, fx ved kørsel i udlandet, kan du lave et udlæg ved at udfylde denne refusionsblanket. Dette er gældende, hvis energi/brændstof er betalt af virksomheden. Du kan læse mere om dette i jeres bilpolitik, såfremt I har en.
Hjemmeladning - hvad gælder?
Arval samarbejder med Clever, som opsætter og installerer en ladeboks på din adresse. Opladeren aktiveres med en ladebrik. Læs mere om installation af ladeboks fra Clever
Du vil automatisk få elrefusion, når du benytter hjemmeopladeren. Vær obs på gældende lovgivning. Læs mere om Clevers tilbagebetaling her
Via dit Clever-abonnement (One Business) får du også adgang til at oplade i offentligheden - også på virksomhedens ladestandere, hvis de er fra Clever.
Såfremt du har bil nr. to, skal der tegnes et seperat abonnement på denne. Kontakt Arvals Driver Experience Team på tlf.: 70 26 50 60 eller driverservice@arval.dk for mere information.
FAQ
Få svar på de oftest stillede spørgsmål vedrørende opladning
Flytter du undervejs og dermed skifter bopæl, har Clever, som ejer boksen, en fast pris for afmontering af ladeboks og flytning til anden adresse (pt. 4.800 DKK ekskl. moms) ved standard installation.
Dit Clever-abonnement er gældende for det køretøj med registreringsnummer, som abonnementet er koblet op på og følger bilen indtil endt kontrakt. Skifter du bil, skal du kontakte Clever.
Hvis du står overfor at skulle overtage en Clever-ladeboks fx i forbindelse med jobskifte, tilbyder Clever forskellige konverteringsmuligheder. Ring og hør mere hos Clevers erhvervssupport på tlf. 61 21 25 25.
Hvis dit abonnement ophører, skal du returnere ladeboksen til Clever. Ladeboksen må kun nedtages af autoriserede elektrikere eller af Clevers installationspartner.
Nedtagning af ladeboks koster pt. 2.000 DKK ekskl. moms.
Der er mulighed for få ”Udvidet tilbagebetaling” af strømforbruget på din private ladeboks (fra Clever), hvis dette indgår i din arbejdsgivers bilpolitik.
”Udvidet tilbagebetaling” er et add-on til Clevers normale (standard) tilbagebetalingsmodel, hvor man som bruger her får tilbagebetalt sit strømforbrug ud fra et gennemsnit af elprisen over alle døgnets timer og ikke kun af et gennemsnit af nattaksten (fra kl. 23-06). Tjek derfor med din flådeansvarlige om ”udvidet tilbagebetaling” er gældende for jeres virksomhed.
HVORFOR ARVAL?
HVORFOR ARVAL?
ARVAL
Vi er en global leasingpartner med over 30 års erfaring inden for leasing
VI TILBYDER ET PARTNERSKAB
Vores ekspertteam hjælper dig med at opnå den bedste løsning
VI VISER TILLID
Vi er her, når du har brug for os - digitalt eller personligt
FOKUSER PÅ DET VIGTIGSTE
Så står vi for resten og sørger for, at processen er let og ligetil