Arval Background

Bestillingsprocessen

Content

Bestillingsprocessen hos Arval Danmark trin for trin

1. Kredit- og kundegodkendelse

Som alle andre finansielle virksomheder i EU har vi hos Arval forpligtet os til at efterleve det såkaldte ”kend din kunde”-regelsæt. Der betyder, at vi til enhver tid skal kunne dokumentere, hvem vores kunder er samt hvilke betalingskilder, vores kunder benytter. For at vi kan efterleve dette, vil du opleve, at vi beder om personlige oplysninger samt kopi af billedlegitimation i forbindelse med oprettelse af privatleasingaftalen.

Da en leasingaftale er opbygget omkring en fast månedlig betaling i den periode, vi aftaler, kreditvurderer vi alle vores kunder, før aftalen indgås. Derfor vil vi også spørge dig om forskellige økonomiske oplysninger, f.eks. årsopgørelse og indkomstforhold.

 

2. Kontrakten

Hvis din kredit- og kundegodkendelse er positiv, så sender vi dig en leasingkontrakt sammen med de generelle vilkår og betingelser for din nye bil, så hurtigt vi kan. Du er altid velkommen til at ringe til os på +45 70 26 50 60 for at gennemgå kontrakten sammen med os.

Download et eksemplar af vores privatleasingkontrakt

 

3. Underskrift og bekræftelse

Efter du har modtaget vores FDM-udarbejdede leasingkontrakt, underskriver du den, og sender den retur til os. Du modtager kort efter en bekræftelse på, at vi har modtaget den underskrevne leasingkontrakt. Vi sender herefter en underskrevet kopi af leasingkontrakten til dig.

 

4. Tilmeld din regning til Betalingsservice

Når leasingaftalen er oprettet og godkendt, bedes du tilmelde dine fremtidige regninger til Arval til Betalingsservice. På den måde sikrer du, at din månedlige leasingydelse altid bliver betalt tiden, helt automatisk, og du undgår samtidig kedelige rykkere og gebyrer. 

Sådan gør du

  1. Brug dette link
  2. Indtast dit CPR-nummer
  3. Indtast reg.nr og kontonr. til kontoen, du ønsker at betale regningerne fra
  4. Tast dit kundeidentifikationsnummer (DXXXXX). Du finder dit kundenummer nederst på din faktura. 
    (Bemærk! Det er vigtigt, at du sætter D foran selve nummeret. Hvis ikke du sætter D foran, vil din betaling fejle)
  5. Klik 'Tilføj aftale'
  6. Underskriv med MitID
  7. Aftalen bekræftes